5 potrebnih koraka za izradu učinkovitog promo videa

Piše: Zvonimir Pavlinović

Razmišljate o izradi promo videa za vaš biznis? Prije nego se upustite u ovaj ne baš tako lagan zadatak, važno je da se upoznate sa svim dolje navedenim fazama koje su bitne kako bi promo video u konačnici dao željeni rezultat:

1. Razvijanje ideje, cilja i strategije
2. Razrada plana snimanja
3. Produkcija promo spota
4. Post-produkcija spota
5. Distribucija promo videa

Dakle, prije nego se upustite u bilo kakav oblik razvijanja promo videa za Vaš biznis, prije svega definirajte budžet koji ste spremni uložiti u svih pet gore navedenih faza izrade. Nakon što ste definirali ukupan budžet projekta, spremni ste krenuti sa prvom fazom.

1. Razvijanje ideje, cilja i strategije

U prvoj fazi projekta važno je odrediti koji je konačan cilj izrade promo videa. Mnogo je razloga zašto se tvrtke odlučuju za takvo što, a ovo su samo neki od razloga:

  • Upoznavanje sa brendom i tvrtkom (novi ste na tržištu)
  • Izgradnja brenda i imidža
  • Povećanje prodaje
  • Upoznavanje klijenata sa novim asortimanom proizvoda / usluga
  • Edukacija klijenata
  • Ostvarenje feedbacka od strane klijenata i sl.

Nakon što ste definirali cilj projekta, možete krenuti sa razradom ideje koju imate. Važno je napomenuti kako u kreiranju ideje možete tražiti sugestije i pomoć marketinškog odjela ili produkcijske kuće koja će raditi na vašem promotivnom spotu. Nastojte uvijek biti kreativni i drugačiji od ostalih, jer će to najbolje doprinjeti tome da promo video istakne Vašu tvrtku u odnosu na konkurenciju.

Naravno, ideja kao ideja nije ono što je dovoljno kako bi se odradile ostale faze. Potrebno je napisati scenarij ili sinopsis promo videa, a taj zadatak možete povjeriti i produkcijskoj kući. Naravno, u tom slučaju to je usluga koja i košta. To uvijek imajte na umu. Ideje koštaju…

Kod razrade strategije projekta nastojte svoju ideju preispitati. Kome želite plasirati takvu priču, te odgovara li ona ciljanoj skupini koju želite doseći? Jesi li Vaši klijenti primjerice većinom muškarci ili žene? Koje su starosne dobi, koje sunjihove navike i koji pristup Vam ostvaruje najbolju prodaju? Kolika duljina promo videa bi bila optimalna? Sve te faktore dobro razmotrite, a onda razmislite o vrsti Vašeg promo videa. Hoće li on biti:

  • Promo video baziran na iskustvima dosadašnjih klijenata
  • Promo video sastavljen od kadrova i naracije u pozadini (ugodnog voditeljskog glasa koji tumači što točno nudite i tko ste zapravo vi)
  • Promo video u kojem glavnu riječ vodi “glasnogovornik” firme
  • Promo video sa pričom i profesionalnim glumcima
  • Promo video sastavljen od kadrova sa pozadinskom glazbom
  • Promo video koji je miks svih gore navedenih vrsta

Kada odredite kakvu vrstu promo videa želite, važno je odrediti i raspoloženje videa. Njega definirate upravo prema ciljanoj skupini do koje želite doprijeti i njihovoj dobi. Stoga, raspoloženje videa može biti:

  • Opuštenije raspoloženje (npr. sa dozom humora, umjetnosti, cool raspoloženja jer želite izraziti svoju pristupačnost)
  • Ozbiljnije raspoloženje (npr. želite klijentima naglasiti vašu profesionalnost, luksuz i vrijednost vaših usluga)

Definirali ste raspoloženje videa? Sada ste spremni definirati kakvu kvalitetu videa želite. Kvaliteta videa može biti:

  • Srednje kvalitete (npr. snimanje na jednoj lokaciji, jedan kadar i sa pristojnom opremom)
  • Visoka produkcija (npr. snimanje u studiju, na nekoliko lokacija i sa raznom opremom, koja može uključivati i snimke sa drona)

Izdefinirali ste sve gore navedeno? Čestitamo, spremni ste za drugi korak.

2. Razrada plana snimanja

Kada imate napisan scenarij i definiranu strategiju, slijedi razrada plana snimanja. Ona uključuje pronalaženje adekvatnih glumaca, osoba koje će čitati naraciju, adekvatnih lokacija, nabavljaju se potrebni rekviziti, dodatna oprema, određuje se vremenski period i plan snimanja, te se vodi računa da sva oragnizacija teče po planu.

Ovaj dio možete preuzeti na sebe, međutim najbolja preporuka je prepustiti to produkcijskoj kući koja ima iskustva u tome. Time ćete otkloniti jedan veliki teret i obvezu sa svojih leđa. Naravno, organizacija i priprema svega toga bit će uračunata u završni račun troškova produkcije.

3. Produkcija promo spota

Kad se odradi kvalitetna priprema i odredi se točan plan, samo snimanje na točno definiranim lokacijama i točno određenim glumcima trebalo bi proteći relativno brzo. O kompleksnosti scenarija ovisi hoće li ono trajati dan, dva, tjedan ili mjesec dana.

Nakon što snimanje završi, snimljeni materijali odnose se u studio i tada slijedi četvrti korak.

4. Post-produkcija spota

Post-produkcija spota je faza kada snimateljska ekipa prepušta posao montažerima koji od snimljenih kadrova i senkvenci stvaraju promo video kakav ste zamislili, te samim time dovode vaš promo video u gotov, finalni proizvod.

Jako je važno da odredite deadline, odnosno krajnji rok do kojeg vam video mora biti isporučen. Nije dobro kada se ova faza oduži, te kad vam poremeti daljnje planove i završnu fazu, odnosno distribuciju promo spota.

5. Distribucija promo videa

Jako je bitno isplanirati distribuciju promo videa na vrijeme. Kada dobijete finaliziran promo video u ruke, već bi trebali imati plan distribucije, odnosno način na koji ćete plasirati promo video u javnost. To može biti putem:

  • Televizije
  • Portala
  • Internet stranice
  • Youtube/Vimeo ili drugih kanala
  • Reklamiranjem na internetu
  • Objavom na društvenim mrežama i sl.

Ukoliko kvalitetno pripremite sve gore navedene faze, uspjeh Vašeg promo videa je zajamčen. Stoga je jako bitno sa kim radite na njegovu stvaranju, te kakve sposobnosti i iskustva produkcijske kuće imaju. Ne štedite svoj novac na reklami, jer novac uložen na reklamu nikada nije uzalud bačen.

Sretno sa idejama, a ukoliko želite razviti svoj promotivni video sa našom ekipom, obratite nam se putem maila info@jedina.hr, mobitela 098/ 433 576 ili putem društvenih mreža.

Vaša Jedina.hr Produkcija!